Otursdag

Idag ventilerades min c-uppsats, eller kandidatuppsats om man så vill. Jag kan bara säga att det ej är det bästa jag vet att under 45 minuter få lyssna till kritik om hur mycket fel som kan anses förekomma i uppsatsen. Fel jag ej anser förekommer. Det är väl ganska självklart egentligen, man skriver ju sin text så gott man kan, jag gjorde det åtminstone. Positivt var dock att uppsatsens innehåll egentligen inte ifrågasattes, utan snarare sättet på vilket den var disponerad.

Det var alltså så min dag började. Min väckarklocka ringde 06.00 imorse. Efter att ha suttit på uppsatsventileringen åkte jag hem med alla tegelstenstunga böcker som jag släpade på, och åt lite lunch. Vilket egentligen inte innehöll någon form av mat, utan bestod av knäckebröd och en kopp te. Sedan skulle jag hurtig som jag är tvätta, men insåg att jag faktiskt bokat tvättiden först till 16.00…vilket innebar att jag släpat all tvätt till tvättstugan helt i onödan.

Nästa steg var att gå till ICA för att handla middag. Det var inte speciellt spännande det heller, det är så svårt att komma på saker att laga som garanterat blir gott. Satsar denna afton i alla fall på ugnsgrillad/tillagad/vad-det-nu-heter-lax med keso-persilje-och-vitlöksröra. Efter inhandling av föda spenderade jag någon timme med att läsa bloggar samt nyheter på Internet och beredde min väg ner i källaren för att tvätta.

Så duktig jag kände mig när jag 20 minuter innan tvättiden började gick ner för att utnyttja den tomma tvättstugan. Men ack så fel av mig, med dessa datoriserade bokningsprogram kommer man in exakt när tvättiden börjar och inte innan dess. Så där stod jag i 10 minuter och funderade på om jag skulle gå tillbaka till mitt rum eller ej. Till slut tröttnade jag på att stå i den mörka källaren för att gå ner till den igen efter cirka 5 minuter. Jag fick ju motion om inte annat.

I tvättstugan såg jag en lapp på anslagstavlan, där en viss X uppmanade den som stulit hans kläder att lämna tillbaka dem. Jag frågar mig själv; vem skulle vilja stjäla en annan persons tvätt? Måste man nu stå och vakta tvättmaskiner och torkskåp? Detta samhälle säger jag bara. Är det så desperat att få kläder eller? Det är ju dessutom rea överallt nu så det är bara att gå till närmsta klädbutik och köpa en tröja som kostar under femtiolappen.

Har upptäckt en sak. Båda av mina finaste örngott är borta...det ena försvann visserligen för länge sedan men nu har även örngott nummer två i den serien försvunnit. Jag tvättade inte heller det senare nämnda örngottet, varför jag börja fundera på om det lurar ugglor i mossen. Hur kan saker bara försvinna sådär? Jag förstår ingenting. Jag är nog den som har prydligast i min garderob, åtminstone av alla i detta hus. Saknar mina fina örngott.

Ett antal timmar senare:

Det tog mig fem timmar att tvätta 10 (!) maskiner med tvätt, däribland gardiner och en trasmatta! Så nu är det alltså rent och fint i min lilla boning. Middag hann även intagas, och den var mycket delikat. Nu är jag helt slut, fast klockan bara är cirka 21.34. Därför skall jag nu bädda rent i min säng med mina nytvättade lakan och läsa en god bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0