Treflig fortsättning tillönskas eder alla!



Intressant att läsa är alla bloggares summeringar av det gågna året. Tänk vad mycket som faktiskt händer under ett år, dock kan jag tycka att detta år har varit lite väl stressigt. Det kan nog bero på att jag slitit med min c-uppsats, försökt plugga till alla tentor och dessutom arbetat med diverse politiska arrangemang.

Det jag är mest nöjd över är att jag och Jocke lyckats fira både lucia och nyår på Skansen! På luciafirandet köpte jag ett pitabröd med vildsvinsskav i tillagat i en stor panna, det var en av de godaste sakerna jag smakat under året. Så åt vi mini-munkar i en pappersstrut som efterrätt, helt goda de också. Under nyår blev det inte så mycket till livs på detta nöjesställe. Det hela beror helt enkelt på deras imponerande höga priser. Vad sägs om cirka 65:- för en liten skinkmacka och 27:- för en Loka? Dock var fyrverkerierna så imponerade så att de skulle mätta vilken hunger som helst.



Julen firade jag med min underbara familj, där min älsklings-älskling även ingår (se bilden). Julvistelsen i Nora var lugn och idyllisk och fylldes med alla obligatoriska julmoment, där följande ingår:

* Julgranspyntning av den gigantiska granen (äkta förstås, se bilden).
* Hämtning av ved och eldning i värmepannan.
* Dekorering av pepparkakor.
* Intagande av diverse läckerheter.
* Besök av farmor och faster.
* Öppning av drivor med paket.
* Ständigt tändande och släckande av levande ljus (de är så underskattade!)
* En liten Oti som springer runt med en strumpa i munnen.
* En Effla-koil med tomte(läs "tönte-)luva.

Jag har även hunnit med att fylla år i mellandagarna för de som glömt det. Åt den traditionsenliga marangtårtan med Daim, grädde, banan och wienernougat. Det är den godaste tårtan i hela världen, har ALDRIG ätit en tårta som kan slå den faktiskt. Fick massa fina föllsedaspesenter också, tänka sig!

Nu ska jag ta mig en funderare över hur jag skall klara av den kommande veckans två tentor...kan det bli värre liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0