När det sker allt för mycket

Ve och fasa säger jag bara. När jag vaknade denna morgon var jag blind på ena ögat. Hur läskigt som helst. Någon som har en teori om vad det kan röra sig om för åkomma?

Sedan skulle jag ville komma med en andra undran. Nämligen vem som anonymt skriver elaka saker i min systers blogg? Jag kan nästan gissa mig till en handfull omogna och töntiga personer som skulle kunna göra det. Men för att vara rättvis nämner jag inga namn. Kan inte denna person skriva till mig så kan vi ta en diskussion om hur man beter sig i ett civiliserat land? Jag kan verkligen inte förstå vad som driver en människa till att göra någon sådant. Jag skulle vilja spärra in människor som håller på så, lobotomera dem och låta dem äta fågelfrön resten av sina patetiska liv. Det värsta av allt är att ha mage att kommentera utan att ens våga skriva vad man heter; det är inte bara omoget utan otroligt fegt också. Skäms på dig!

Idag ska jag plugga till min andra salstenta, som jag har på lördag. Den jag skrev igår gick ganska bra, svarade åtminstone på alla frågorna och hade koll på vad frågorna handlade om i de flesta fall. Dock vet jag att jag missade ganska stort på en fråga. Men men vi får väl se  hur det går, med tanke på att detta var en tenta i statsvetenskap, vilket inte är mitt huvud- eller favoritämne, orkar jag faktiskt inte bry mig så värst mycket. Det bästa är att jag snart är klar med min c-uppsats i litteraturvetenskap, jag tror att den ska läggas fram för opponering nästa vecka. För den som är intresserad finns den även upplagd på internet att läsa!

Det jag helst skulle vilja göra nu är att ta ledigt och skriva på min roman. Har kommit på så många  bra saker att skriva i den. Dessutom har jag lappar spridda över hela mitt rum med citat som jag bara måste få med i romanen, och diverse minnesanteckningar för beskrivningar av miljöer och dylikt. Problemet är ju att jag måste få skriva ner allt så fort som möjligt så jag inte glömmer bort mina planer på hur allt ska sammanfogas.

Egentligen har jag alldeles för mycket att göra just nu. Min förening på Stockholms Universitet ska hålla årsmöte snart, och i egenskap av ordförande har jag en hel del trådar att dra i för att det ska bli rätt. Sedan är det riksårmöte för Moderata Studenter snart också, och jag ska åka på mötet som en del av valberedningen. Det ska bli spännande! Men det är ack så mycket arbete med allt. Jag håller på med alldeles för många saker samtidigt! Jag funderar ganska start på att välja bort något! Men min roman, den kommer jag aldrig att välja bort!

Kommentarer
Postat av: Effie <3

Mig får du inte heller välja bort! <3

2009-01-08 @ 16:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0