Rapport från Britneys freak show

I tisdags var jag och Jocke på Britney Spears konsert Circus på Globen. Vi hade fått biljetterna gratis av Jockes svägerska och som tur var fick vi sitta på A-läktaren ganska nära scenen.

Om jag skall recensera konserten som sådan var den helt okey. Jag är inget gigantiskt fan av Britney men det var jättekul att få chansen att se henne live och även se den makalösa cirkusen. Som många skriver så skulle man kunna lyfta ut Britney ur spektaklet och ändå få bra underhållning. Cirkusartisterna var de som var mest sevärda, och det var verkligen en freak show, som ju var temat, för vissa inslag var riktigt udda. Inslagen var av sådan karaktär att man kan föreställa sig läskiga clowner som man som barn kanske helst undvek, i kombination med en kvinnlig underkropp som promenerar för sig själv utan själva överkroppen, itusågning av Britney samt andra smått bisarra saker.

Britney sjöng en ballad på riktigt, och mimade till resten av låtarna, vilket kändes lite konstigt. Visst jag kan inte sjunga och dansa samtidigt men om man är en världskänd sångerska borde det väl gå bra? Jag skulle hellre sett henne stå stilla mitt på scenen sjungandes alla låtar live, om det nu handlar om att hon inte kan dansa och sjunga samtidigt. Kanske blir hon för andfådd då eller sliter ut rösten eller något? Well well, hur som helst kan du nedan skåda lite bilder från konserten. På onsdagen vr jag på stan med mamma och Steffie hela dagen. Massa kul var det. Vi käkade biff, klyftpotatis och hemgjord beasås på en restaurang vilket uppskattades mycket av mig. Det är så underbart att shoppa med sin mamma, då får man god mat på restaurang, pengar att shoppa för och trevlig sällskap. Det kan verkligen rekommenderas!



Lite suddigt men där är hon allt. Hon dansade runt hela tiden så det var svårt att få bra bilder.



Britney i orientalisk outfit.



Här sjöng hon en ballad sittandes på en gunga, den enda låten hon sjöng live.



Här döljer hon sig med en mask med någon galen dansare mellan benen.



Massa eld på scenen, alla effekter var riktigt bra gjorda.



Britney med kepan på.



Här sjöng hon toxic, tyckte den gröna färgen passade ihop med låten. Som ni ser satt den en lång blond tjej framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0