När regnridåerna sänker sig

Igår åkte Steffie hem. Hon var här ett par dagar vilket var mycket roligt. I tisdags t.ex. så kan man säga hade vi hade lördag istället för just tisdag. Vi grillade revbensspjäll och entrecote, sedan grillade Steffie och jag marshmallows. Så hade vi chips, dipp, och godis och sådant. Köpte även cider på ICA dagen till ära. Tro det eller ej men jag fick visa leg. när jag köpte den. Orka. Det som är ännu knasigare var att det gick bra eftersom Steffie var med mig, och hon behövde inte ens visa leg. Observera att hon är tre år yngre än mig.

I helgen var min storasyster och hennes familj här. Det var full fart hela tiden och trevligt. Det minsta av barnet är min Gudson som verkar vara mycket förtjust i mig. Han kallade mig för "mamma" under tiden de var här.

Annars så har jag pluggat idag. Ett tag åskade och blixtrade det, precis när jag skulle se på TV. Regnet bara vräkte ner också, det var som en ridå av regn utanför fönsterna och stuprännorna forsade over och så gjorde även grusvägen utanför huset. Men så är det här ute på landet. Ingen ovanllighet tyvärr.

Nu är jag jättepigg och jag som tänkte gå upp tidigt imorgon. Måste vända rätt dygnet till skolan börjar. Vi får se hur det går. Imorgon kanske jag också lägger ut lite spännande makroekonomiska fakta. Ni kan knappt bärga er va?

Funderar på om jag ska läsa innan jag sover. Läser två romaner just nu, dels "Kris" av Karin Boye, dels "Mrs. Dalloway" av Virginia Woolf. Man kan säga att verken är varandras motsatser. Kris handlar om Malin Frost, som jag tror är Boyes alter ego, som slits mellan stark Gudstro och att förneka Guds makt. Det är i alla fall så jag tolkar det. Det är en ganska tung men otroligt intressant roman. "Mrs. Dalloway" handlar om kvinnan med samma namn, som skall ha en bjudning. Den är nätt och trevlig än så länge och raka motsatsen till den tidigare nämnda boken.

För er som är sugna på dokumentärer såg jag tre stycken igår på SVT Play. De finns nog där ett par veckor till. Den första heter "Ambres - en död talar" och handlar om en ande som tar en man i besittning för att berätta om livet efter detta. Astralresor och liknande tas upp, mycket intressant om man som jag läser böcker om reinkarnation. Länken till den är här:  http://svtplay.se/v/1634801/ambres_-_en_dod_talar. Sedan såg jag "Världens största kinarestaurang", som handlar om just en sådan som kan ta emot, jag tror det var 5000 besökare. De serverade levande ormar och fiskar och massa annat konstigt. En totalt smygkommunistisk dokumentär om man är sugen på det. Du hittar den här: http://svtplay.se/t/113505/seriestart__varldens_storsta_kinarestaurang. Sist men inte minst såg jag K-special: Matisse och nunnan. Den handlar om den berömde konstnären Matisse som var god vän med Picasso. Matisse kommer mycket nära en nunna som till en början är hans modell och sköterska. Det går så långt att han designar ett kapell till klostret där nunnan bor. Fransk dokumentär som är mycket trevlig. Den kan jag verkligen rekommendera. Här har ni den: http://svtplay.se/t/102869/k_special__matisse_och_nunnan.

Kommentarer
Postat av: Linnthegreat

Tack så mycket! Jag är lite amatör, men jag har lärt mig via youtube. ^__^ Jag använder: Corel Paint Shop Photo x2! Det är en bra program, man kan ändra ögonfärg och göra massa saker. Ganska kul när man har tråkigt! ;)

2009-08-01 @ 12:53:15
URL: http://linnahlberg.blogg.se/nevereverland

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0