Sommarhetta

Nu skall jag här sammanfatta vad som skett den senaste tiden:

* Åkte till Bulgarien med min käresta. Något som var välförtjänt efter allt kampanjande för EP-valet. I Bulgarien var det varmt, runt 38 grader på dagarna, och mycket fuktigt i luften. Vi bodde på ett inmurat område i Albena, på ett jättefint hotell. Enligt Ving skulle det vara deras bästa hotell i Bulgarien, men samtidigt kan inte standarden i det landet jämföras med den i Sverige. Det var i alla fall trevligt där. Varmt i Svarta havet och långa vita stränder. Fast jag och Jocke badade aldrig ordenligt i havet, vi föredrog den 1200 kvadratmeter stora poolen. Det var ack så mycket mer bekvämt. Saknar även frukosten som vi intog på tt femstjärnigt hotell. Min frukost bestod alltid av vatten, överdriver mycket Nutella, banan och massa små pannkakor. Det var massa gott! Så gick (!) vi in till arbetarstaden Kranevo och kändes oss som miljonärer när vi såg hur fattigt alla hade det. Dock tog vi taxi tillbaka...det är jobbigt att gå flera kilometer i 40 graders hetta! Vi åkte även in till den näst största staden Varna och var där hela dagen. Vi hyrde en taxi hela dagen och det kostade bara 300 kronor, fast han körde oss över 8 mil! Så skönt med en taxi som står och väntar när man är trött på att shoppa.

Jag i Bulgarien!

Havet!

Jag!

* Firade midsommar på landet. Det var som det brukar vara...kallt alltså. Jag var dock nöjd, pappa grillade Flintastek till mig, mamma köpte jordgubbar och jag gjorde marängtårta! Så drack vi min Cinzano Limetto som jag köpte på Thomas Cook Airlines Tax Free för 19 kronor, helt okey pris för en hel flaska Vermouth.

* Åkte till Stockholm. Jocke jobbar på som jag vet inte vad, och detsamma gör Steffie, så jag sitter ensam hemma hos Jocke om dagarna. Jag vet inte om jag ska sola idag. Solen gassar visserligen, men jag har bränt mig lite trots mitt ihärdiga grundande i Bulgarien. Nej jag ska nog sola imorgon istället, tänkte tvinga med Jocke till något av Stockholms havsbad och ta årets första dopp i havet! För en gigantisk utomhuspool räknas väl inte? Snart ska jag laga tacogratäng till Jocke som den fantastiska hemmafru jag är.

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0